اطلاعات


کد بایگانی: 57

عنوان: نشریات دانشجویی را دست‌کم نگیریم

کلمات کلیدی : مجله بسام,نشریه بسام,بسام,فصلنامه بسام,فرهنگی اجتماعی بسام,basam,basammag

نویسندگان : admin

آرشیو: اخبار

مشاهده شده : 1.3K

تاریخ :۱۳۹۸/۱۱/۱۹

فایل‌ها : ندارد



نشریات دانشجویی را دست‌کم نگیریم

مدیر مسئول یک نشریه دانشجویی گفت: نشریات دانشجویی را دست‌کم نگیریم زیرا فعالیت در این حوزه تمرینی برای ورود به عرصه‌های حرفه‌ای‌تر پس از فارغ‌التحصیلی می‌تواند باشد .

 

مهدی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: وارد شدن در هر عرصه‌ای باید با مطالعه و کسب تجربه کافی باشد تا بتوان به نتیجه مطلوب و هدف تعیین شده رسید که در این راستا، فعالیت در عرصه نشریات دانشجویی نیز مستثنی نبوده و هر دانشجوی علاقه‌مند به فعالیت در این زمینه باید با کسب دانش و آگاهی لازم قدم در این راه بگذارد .

 

وی با اشاره به اینکه مطالعه علمی در کنار مهارت عملی منتج به نتیجه مطلوب خواهد شد، افزود: نباید نشریات دانشجویی را چون در تیراژ کم منتشر می‌شود، دست‌کم گرفت زیرا تولید محتوای فاخر علاوه بر جذب و نگهداری مخاطب، گامی برای تمرین ورود به عرصه‌های بزرگتر اجتماعی پس از فارغ‌التحصیلی است .

 

مدیر مسئول نشریه دانشجویی بسام که در دانشگاه آزاد ابهر منتشر می‌شود، خاطرنشان کرد: نسبت به گذشته مخصوصا از سال 83 که قوانین و آیین‌نامه‌های جدی در این رابطه مصوب شد، فعالیت نشریات دانشجویی بهتر شده و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید دانشجویان و دست‌اندرکارن دانشگاهی عزم جدی‌تری نسبت به این مساله داشته باشند .

 

محمدی تاکید کرد: مسئولان مرتبط خارج از دانشگاه از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که نهاد متولی فعالیت نشریات است نیز می‌تواند در راستای حمایت از دانشجویان فعال در عرصه نشریات دانشجویی گام‌های خوبی بردارد .

 

وی با اشاره به برگزاری دومین کارگاه تخصصی اصول و مبانی نشریات در واحد ابهر، گفت: هشتم اسفند سالجاری به همت کانون فرهنگی بسام و با همکاری اداره فرهنگ ابهر طی دوره «اصول و مبانی نشریات» شامل چهار کارگاه: اصول روزنامه‌نگاری،جایگاه مطبوعات در رسانه، گرافیک مطبوعاتی و حقوق نشریات برگزار شد .


گالری


نظرات